torsdag 23 juni 2016

En dag i nöjdhetens tecken

När jag var liten knatte och spelade fotboll så sa tränaren alltid efter att vi vann en match att vi skall suga på den här karamellen någon dag. Med karamellen menade han förstås vinsten, konstigt nog har det här uttrycket stannat kvar i min hjärna trots att vi inte vann speciellt många matcher under mina år som fotbollsjunior.
Idag har jag alltså sugit på karamellen från gårdagen. Vill rikta ett stort tack åt alla som hört av sig efteråt. Det värmer och ger energi för att prestera ännu bättre i framtiden! Nästa år så är siktet härmed ställt på < 8. Kanske jag till och med borde ta med tempocykeln till Falun för att få träna mer på den under vintern och våren.

Såklart kunde jag ju inte hålla mig från cykeln idag så stack iväg på en återhämtande runda som tränare på Kenneths bakhjul. Han skulle köra tempo idag så lite human motorpace skulle inte skada för att få igång kroppen igen. Samtidigt så kunde jag pusha på honom så att han skulle ta i lite extra.
Allt gick perfekt, jag fick rullat igång kroppen på linje cykeln igen efter att projekt TT igår nått sitt mål, Kenneth fick visat att formen är precis där den skall vara i och med att han körde sin bästa prestation på tempobanan han använt i träningen under de senaste sex åren! Kanonskoj att se att träningen har gett resultat!

Vissa kan påstå att han tog i idag Kenneth.
Nu har jag slagit över till midsommar mode! Blir riktigt skönt att vara heim en helg nu utan att sitta i bil och resa runt land och rike för att tävla. Lite träning och mycket vila kommer att göra susen för de mentala energidepåerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...