torsdag 5 februari 2015

Testdag

Igår var det dags för första FTP-testet under 2015. Var inte speciellt taggade innan och inte heller hade jag någon speciellt fin känsla i benen innan jag skulle hoppa upp på cykeln. Men upp kom jag på den och efter uppvärmningen så började motivationen och drivet att komma!
Ställde siktet högt, gasade på och genomled mina 20 minuter och plötsligt hade jag nytt PB. Blev högsta absoluta watten som jag presterat på trainer men också högsta relativa watt som jag presterat någonsin under en 20-minutersperiod. Lovar gott inför utesäsongen om jag kan fortsätta den här utvecklingen.
Snart så!
Ikväll blir det en timme på rondellen så att jag får in lite bankänsla i benen på nytt. Fastnaven på bancyklarna kräver sin uppmärksamhet av benen för att jag skall klara av att prestera med det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...