lördag 7 februari 2015

Lyckad andra velodromtävling


Fin dag på jobbet idag! Efter att ha trampat igenom kroppen en liten stund imorse så var benen ett stort frågetecken. Men efter att jag preparerat dem helt med Linnex så blev de bättre och bättre hela tiden. Hade trots det inga höga förväntningar på mig.

Först ut var flygande varv. Lyckades bra med linjen, men benen var inte helt med. Körde idag uppskattningsvis 10 meter kortare än för en månad sedan, tack vare bättre linje. Trots det så var tiden 0.11 sekunder sämre än då. 12.12 stannade klockan på, vilket gav mig en femte plats. Har en teori om att jag tar för lite fart med mig ut på varvet, måste testa om det går bättre om jag börjar snabbare.



Efteråt var det dags för den gren som jag tycker är mest skoj, nämligen poängloppet. Gick ut med samma tanke som för en månad sedan, att plocka poäng i slutet av loppet. Så på första spurten kom jag in som trea och sedan plockade jag hem resten av spurterna och på köpet kom då grensegern! Har hittat en åkstil och taktik som passar mig perfekt på just poängloppet, hoppas kunna utnytja mig av den i St Petersburg också!



Efter poängloppet så blev det eliminering. Just den grenen har gett mig huvudbry tidigare, har inte haft på klart med taktiken. Idag beslöt jag mig för att ta tag i loppet tidigt och styra det från spets så länge som möjligt. Så från ca varv 6 var jag farthållare och fick ha kontroll över allt som hände. Som tur var så fick jag hålla ett okej tempo och till slut var det bara jag och världsmästar Myrberg kvar. Full gas och hem kom jag med grenseger nummer 2! Kanon! Bästa prestationen på velodromen någonsin från min sida, då jag fick kopplat ihop min power med taktik!

Som avslutning på kvällen blev det 2 kilometer förföljelse i par. Paren blev indelade av tiderna på flygande varvet. Roligt med en lite twist på slutet av tävlingen. Förföljelse blir helt annorlunda då man måste tänka på laget framför sig själv. Krävs träning för att man skall få samarbetet att fungera!






En perfekt kväll på banan! Hade toppen stöd av Anna som kom hit på ett fint överraskningsbesök nu till helgen! Hon som står för film och bild idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...