söndag 31 augusti 2014

Upptäcktsfärd med kanelbulle

Dagens runda blev lite annorlunda. Hade fått nog av att GarminConnect hela tiden ville ha in mig på en väg längs med Runn, så beslöt att idag kör jag den. Började med att jag helt missade korsningen var vägen började, när ja väl märkte att jag hade gjort de svängde jag om och hittade rätt. Väl på vägen, blev jag lite fundersam om vad jag hade gett mig in på. Den blev bara mindre och mindre och till sist cyklade jag på grus. Inget dåligt grus utan fullt lvg-dugligt.

Men efter en stund då vägen smalnade till ännu mera och gruset blev så grovt så lvg-däcken inte vill rakt fram, då blev jag fundersam vad det här ska bli till. Fortsatte ändå då jag tänkte att det måste vara närmre ut till asfalt än att svänga om.


Efter några kilometers grushalkande kom jag till sist ut till asfaltsvägen och kunde snabbt konstatera att där behöver jag inte cykla med X-lite mer! 
Avslutade rundan med sköna fina dalavägar och en kanelbulle i form av energy/protein-bar. Sämre söndag kunde man trots allt ha! Kanelbulle-baren var en hit, den kommer att finnas i bakfickan på många distanspass framöver! Godaste baren jag ätit någonsin! 5 av 5 kanelbullar!


Top klasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...