fredag 29 augusti 2014

Nya vägar

Att komma till ett nytt ställe och börja hitta nya träningsrundor är inte det enklaste. Jag använder mig av "banor" funktionen på Garmin Connect var jag ritar upp en runda åt mig på passande längd. Samtidigt försöker jag lägga namnen på samhällena längs rundan på minnet.
Hittills har det gått bra, jag har hittat runt det jag planerat men det finns nackdelar med att bara dra upp ett rött streck på datorn innan man ger sig ut. Första och den mest påtagliga är att man inte vet vägarnas skick, det fick jag erfara idag då en väg hade grovt grus istället för asfalt på vissa partier. Så den vägen kör jag inte igen i höst. En annan nackdel är om man kör fel på ett ställe utan att veta om det är man ganska körd, men sånt är ju onödigt!
Tills imorgon har jag ritat och lördag har jag ritat upp många nya vägar som skall utforskas! Hoppas dom är mer landsvägscykelvänliga än delar av dagens runda!
Fint var det i alla fall mellan kross partierna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...