tisdag 24 januari 2012

100 gick i bitar

Dagens skidpass avnjöts i kallt men otroligt vackert väder. -13 visade bilens termometer när jag började köra hemåt, börjar vara nära de kallaste temperaturerna som jag tränat utomhus i. Under natten hade det kommit lite nysnö som i kombination med det kalla vädret gjorde att glidet i spåret inte var det bästa idag.  Men det gjorde absolut inget, hade glidet varit toppen så hade jag pushat på för att träna lite fart, och hade jag kört hårt så skulle mina luftrör tagit för mycket stryk av kölden. Därför bestämde jag mig direkt när jag märkte hur glidet  för att det skulle gå så saktat att jag bara skulle behöva andas genom näsan under passet. Klarade det lätt under de 16 kalla kilometrarna. Får hoppas att det inte blir någon långvarig kyla så att man kan börja köra mer volym igen på utsidan.
Telefon bilden gör inte det fina vädret rättvisa.
Har ägt skidorna nu i 7 dagar och redan hunnit avverka 100km med dom.
 Skulle ha varit fina odds om de gått att spela på det. 
Men om jag lät luftrören vila under dagens skid pass, så skall de få lida nu! Syreupptagningsintervaller blir det på trainern nu, kommer att vara jobbigt då jag inte kört på trainern på en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...