onsdag 25 maj 2016

Slappnar av

För första gången sedan februari, eller kanske till och med ännu tidigare så har jag kunna slappna av lite. Några dagar jär heim utan större måsten än skoljobb och träning så har kroppen intagit ett läge då den vilar. Riktigt skönt vill jag påstå, trots att kroppen emellanåt kanske slår av lite väl nu just.
Men men, förtjänad vila är ju det som bygger upp så skall väl bara vara glad att jag nu slappnar av och låter kroppen komma in på rätta spåret igen.

Team bilen från i måndags vid eventet
Förutom att vila så har jag ju tränat och jobbat lite med skola, mentalträning och idrottsmedicin har varit på schemat nu i dagarna och framöver blir det mer tränings och tävlingslära. Har sju uppgifter att fixa fram till sjunde juni så får väl ligga i lite för att hinna med allt.
På träningsfronten har det blivit två dagar med lite mer volym än normalt, en dag med lugn cykling runt om ett litet sponsorevent med en av våra lagsponsorer och en dag med lite tröga sega intervaller. Helt okej ben har jag för tillfället men långt ifrån de ben jag hade innan Danmarks äventyret och långt ifrån de ben jag vill ha. Men de kommer väl senare då kroppen blir mer toppad.

Avslutar med en bild från mitt sista attack försök och kontringen som Jarkko gjorde i söndags som så nära kapade av hela klungan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...