onsdag 18 maj 2016

Skall väl veckotävla

Veckan rullar på i fullfart nu just. Inte många minuter vila per dag sedan Skandis helgen. I måndags tog jag mig till gymmet för att lufta lyftarskorna igen efter en alltför lång paus. Tungt var bara förnamnet, som tur var så är det bara upprätthållande pass nu genom sommaren så belastningen av gympassen lär inte bli alltför stor bara jag får in dem i rutinerna igen.


Igår skulle det cyklas och gympasset hade nästan total förstört benen. Nivån på segheten var oändlig! Huvva. Passet var annars ganska intressant då jag fartleks-cyklade ut infobrev angående Långa Lugnet som går av stapeln nästa veckas helg. Fick cykla fina grusvägar som jag aldrig annars skulle cykla!

Ikväll blir det att tävla igen. Dalacupen 2016 inleds ikväll med ett GP lopp runt om på velodrom området. Skoj och utvecklande tycker jag så kör ett av veckans hårdare pass där! Tävling är ju sist och slutligen den bästa träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...