tisdag 9 september 2014

Vilodag?

Hade planerat vilodag till idag, men vila blev det nu inte riktigt. Tidig väckning och iväg mot skolan klockan åtta. Nytt för idag var att ett nytt kost schema startade vilket gjorde att morgon rutinerna ändrades.
Skoldagen inleddes med två och en halv timme praktik, eller ja, vi var i friidrottshallen vid Lugnet och planerade, ledde och deltog i mini-träningsenheter. Bra start på dagen! Hade bara lite svårt med koncentrationen då det fanns så mycket intressant i friidrottshallen som vi har fri användning till under studietiden! Kommer bli någon timme där i vinter har jag på känn!
Efteråt hade jag lång lunch, skönt att få sova en stund på maten innan man måste jäkta vidare. Skoldagen avslutades med den intressantaste föreläsningen hittills, "Grundläggande Träningsbegrepp". Varje dag får man nya vinklar på mycket och just den här föreläsningen vinklade om det mesta. Gött!

Avslutningsvis blev det brännbollsturnering med klassen i ösregn. Sveriges brännboll är väldigt annorlunda än vår motsvarighet boboll eller mer liknande, fyra mål. Lägger man till lite skojiga extra regler så blev resultatet trots allt riktigt toppen!

Hur gick det med vilodagen då? Vila från cykeln blev det åtminstone men det stannar väl där då. Till sist bjuder jag på lite musik som jag hittat då jag sökt lite på Spotify, kanske en låt som kvalar in på trainer playlistan till vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...