fredag 4 juli 2014

Bergstävling, i Finland?

Jepps ni läste rätt! Helgens Terva-Ajot är så långt ifrån dom vanliga finska tävlingarna. Normalt sätt bjuder vårt platta land på allt annat än kuperade tävlingar men nu till helgen fick jag söka fram klätterkassetten. Helgens tävling består av en bergsprolog på 1.7 kilometer, ett tempo med samma avslutning som prologen och ett linjelopp på 102 kilometer och nästan 1600 höjd meter!
Om jag kan blanda mig in i striden om top5 placeringarna så har nått gott fel. Är så pass stora stigningar så stora jag skall inte ha något att säga emot. Mitt mål för helgen är helt enkelt att köra mot fina watt, förhoppningsvis nytt 5 minuters rekord. Vinner hela tävlingen gör Kangaskokko, tvåa blir Salo, allt annat skulle överraska mig.
Sista 100 meterna med snittlutning över 15%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...