lördag 21 mars 2015

Vintercykling

Vintern gjorde comeback idag. Ett fint men ack så irriterande snötäcke fanns på marken då jag vaknade imorse. Det var väntat att det skulle komma snö men inte att det skulle komma sådär mycket och ännu till stanna kvar på marken.
Nåja, ut på distans på crossen med överstarka sällskapet Jeppe77 och Landström. Blev mycket nya vägar för mig vilket var intressant. Intressant var det också att cykla med hård pumpade cx-däck på det hala underlaget!
Fyra timmar får jag nu efter notera i dagboken, hade hoppats på mera men den nya snön och slasket som kom av den gjorde att växlarna helt isade igen! Sista tredjedelen av rundan gick det mesta av min energi åt att bara få en växel att fungera så att jag kunde ta mig hem! Hittade en som fungerade så blev naturliga kadens intervaller 60 uppför, 100+ resten av vägen hem.  


Dagens fik blev i Gustavs. Baracyklister där idag, åtminstone 10 stycken samtidigt!
 Gott och billigt!



Checka kassetten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...