måndag 9 mars 2015

Rullar igen!

Tog det väldigt easy under vardagarna förra veckan, bara för att låta kroppen hinna ikapp och friskna till helt och hållet.

I lördags så kände jag att det var dags att testa en kort liten lätt runda. Gick väl så kantigt som man kunde förvänta sig. Var i alla fall skönt att cykla ute, röra på sig och cykla med sommardäck! 
Igår så höjde jag insatsen rejält då jag rullade till stora torget för att hänga på snabbingar på distans i vårvärmen. Gick med facit på hand långt över förväntan! Hade tänkt köra knappa 3h lugnt men blev 3.5h med helt okej distansfart. Riktigt skönt att få sitta och jobba på en längre tid igen, var en bra tid sedan sist om man säger som så! Efteråt var jag inte precis fräsch i kroppen, men det var ju väntat och hade jag varit det så skulle jag inte förstått hur det gått ihop!


För att bygga vidare på den fina men lugna uppstarten så började jag dagen idag med att cykla ute i strålande vårväder! Underbart! Fick väl ihop runt 2 timmar med nästan 30 minuter klättrande. Riktigt skön start på dagen och efteråt var morgon gröten godare än vanligt!


Nu skall jag fortsätta med att skynda långsamt, Kommer att träna lätt varje dag den här veckan men som det ser ut nu kommer intervallerna att få hålla till sidan för att jag säkert skall klara mig utan bakslag. Nästa vecka så kan det bli dags att skruva upp intensiteten igen lite grann för att väcka sprättet i bena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...