söndag 3 februari 2013

Jobbig vecka

Har en jättejobbig vecka bakom mig. Sömnen, träningen, humör och, ja nästan precis allt har blivit lidande. Labbarna blev inte som jag hade föreställt mig, men så kan det gå ibland. Om man säger som så, orken efter att man officiellt labbat sju timmar var inte den bästa. Huvudet var tomt! Och bara det skulle ha räckt med dom där officiella sju timmarna skulle det ha varit bra, snabbt räknat så tror jag att jag jobbade 14-15 timmar över på fem dagar.... Måndag blev en mjukstart med  timme över, tisdag två och en halv, onsdag en halv plus extra jobb hemma i 2 timmar för att ta in förlorad tid, torsdag en timme i labbet och sex timmar hemma för att jobba in förlorad tid och slutligen 1,5 timmar på fredagen. Som tur var fick man komma hem på fredagen.

Här hemma har jag hunnit med två super sköna länkar, dom två första träningspassen denna vecka för mig! I lördags blev det ett finfint hårdare pass utomhus i kvällsmörkret tillsammans med Kenneth och idag blev det ett ordentligt och skönt distanspass med samma raketcyklist samt den alltid kvicka Vagcyklist. Till en början fick vi cykla i perfekt vårväder, sol, minimalt med vind och fina vägar! Vi tuggade på i runt en timme innan Masen skulle testa Kenneths raket cross, vips så körde vi någon kilometer med att vi testade varandras cyklar samt dömde och berömde dom samma. Kenneths Ridley är enligt mig en tävlingsmaskin, men gjorda för dom som vill ha kort topprör, inget för mig med andra ord. Mas Cube 29er kändes väldigt mycket mtb, inget för mig det heller med andra ord. Som tur var har jag min Rose som känns perfekt varje runda! Bästa köpet i mitt cyklist liv, 100% säkert.
Strax efter lämnade Mas Kenneth och mig, han skulle tydligen hem tidigare. Så vi fortsatte två man starkt på Pedersöres vägar, till och med fick vi pröva en för oss ny väg! Inte varje dag det händer nuförtiden. När den fina runda till sist tyvärr tog slut stod det igen över 100 kilometer och nästan 4.5 timmar på Garminen. Inte illa må man säga. Känner att varje 4+ timmars länkarna blir mer njutbara för varje gång, så nästa är inplanerad till onsdag, om jag inte får jobb den dagen vill säga.





Kvällen avslutades med hockey! Länge sedan sist tyckte både farsan och jag så först åkte vi och tittade IFK-Kronan till gamla hemmet, aka ishallen. Måste tyvärr erkänna att det ryckte i bena ordentligt under första perioden! Direkt efteråt blev det att söka sig hemmåt och bänka sig framför lite NHL hockey. Good old memories säger jag bara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...