lördag 12 augusti 2017

OTB mot nya utmaningar

OTB eller Over The Bar lika hjälplöst som när en sådan händer så flög jag in i mtb-världen.

Under våren i Falun sålde jag min trogne vintertjänare, min Rose cyclocross. I och med det så inledde jag en jakt på en ny vintercykel. Siktet var inställt på en mtb eftersom den är mera mångsidig än en cyclocross. Så under slutet av juli månad landade en ny mtb hemma hos mig.


En Canyon Exceed med utrustning som är allt för bra för en vintercykel. Men så var den ju också tänkt att kunna fungera som en duglig skogsmoppe när det behövs lite omväxling.
Hittills har jag bara varit nöjd. Trots att jag inte är den mest graciösa stigcyklisten. Trots att jag gjort några OTBs redan (den senaste och mest brutala gjordes idag). Nu när jag befinner mig i något av en mellan säsong innan vinterns förberedelse inför nästa säsong så ger en mtb en ny dimension i träningen. Får lära mig något nytt och samtidigt träna cykel. Får cykla sakta men ändå få känslan av att jag cyklar snabbt!

När jag spikade höstens tävlingar var mtb med i utformningen av programmet och jag är säker på att hösten ger mig nya erfarenheter som för mig framåt som cyklist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...