måndag 5 december 2016

Livet rullar på

Hej på er igen!

Vardagen rullar på i allt för snabb fart! Sedan sist så har Pettsson Coaching Ab växt ytterligare. För tillfället så jobbar jag med över 20 idrottare och varje vecka så hör någon ny av sig! Riktigt skoj!
Annars så rullar livet på riktigt bra. Studierna rullar på bra och nu är första delen i slutarbetet i princip avklarat. Riktigt intressanta veckor tester och laborationer på Livi som har gjort att vi hittat intressanta saker i vår forskning.




På träningsfronten har jag en bra kontinuitet trots att jag haft lite ryggbesvär under senaste månaden. Fått välja bort vissa typer av träning på grund av att jag har en obalans i styrka i kroppen. Men kvalitetsträningen har jag kunnat genomföra dagligen så ingen skada skedd! En av de mera utmanande tävlingsdagarna avslutades med Elite Winter Competition på Bike Town i Falun är en 2 km lång tuff sträcka skulle köras så snabbt som möjligt. L'Eroica lär backen på sträcka heta och oj vad slitsam den var! Men snabbaste tid fick jag och troligtvis kammade jag hem vinsten i Falun deltävlingen!

Skönt slitpass med 333w i snitt under 70min!
Har även hunnit med att köra ett stentufft par-omnium på velodromen i Falun. De fyra snabbaste velodromloppen i min karriär direkt efter varandra! Ingen vinst den här gången men superbt träning fick jag under min väg till näst flest poäng i A-klassen. Får sammanfatta höstens velodrom tävlingar med en stor tumme upp! Tack åt medtävlande och åt Velodrom Ck som ordnat tävlingarna! Tävlingarna var som vanligt ett skönt avbrott i den monotona träningsvardagen!

Ryska Posten Racing Team jagar Pettsson! Hinner dom ikapp? To be continued... (foto: N.Brus)
Nu är det bara två veckor kvar innan jag styr heimåt till Finland för julfirande och distansläger. Räknar med tre veckor av mängdträning i förhoppningsvis fina vinterförhållanden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...