torsdag 29 oktober 2015

Bli stor och stark?

Att bli stor och stark tycks vara den officiella idealet för hälsohetsen vi har i vårt samhälle nu just. Ser man på min träning hittills den här säsongen med ett pass i gymmet i snitt var tredje dag så skulle man kunna tro att jag har samma drömmål eller ideal jag strävar efter. Men nej så fel man har då, eller ja lite rätt har man väl. Jag vill bli stark, så stark som möjligt utan att bli stor! Ett av mina mål för vintern är att få tillbaka en liten del av den minimala explosivitet jag hade för 3-5 år sedan. Dock skall detta ske samtidigt som jag blir lättare och får en mer cyklistlik kroppssammansättning. Knepigt!

I vilket fall som helst så har det skett stora framsteg sedan första gym passet för en månad sedan. Då frivände jag 40 kg, bänkade 40 kg. Skämdes över hur tunga vikterna var då. Idag efter att jag hade slaktat benen med DSA på velodromen så reppade jag frivändningar och bänkpressen på 75 respektive 60 kg. Skapliga framsteg på en månad! Tråkigt nog är väl den brantaste utvecklingen redan avklarad så nu börjar hårdgörat på riktigt. 90 kg i frivändning före 2016 har jag lovat mig och nu lovar jag mig 100+kg i samma övning före första nummerlappen nålas fast för en tävling utomhus denna säsong. 

Imorgon är en ny dag och då skall jag överraskande nog till gymmet igen. Vilar från aerobisk träning helt och hållet imorgon för att inte stressa kroppen alltför mycket nu första veckan efter förkylningen. Skynda långsamt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...