söndag 11 oktober 2015

Avslutning och mera sportgrus

Gårdagskvällens avslutning med GIF var en skoj historia! Fick träffa hela laget, käka mat, bada bastu,  prata igenom den gångna säsongen och blicka framåt mot nya utmaningar. Riktigt skoj! Personliga höjdpunkten för kvällen var att få motta ordförandepriset, med mitt osjälviska lagarbete genom hela säsongen och mina två FM medaljer som motivering. Värmer enormt att få uppskattning för det skitarbete som jag gjort och gör för att vi skall nå framgångar i laget. På nytt nästa år igen, fast då blir jag ännu jobbigare för konkurenterna!





Som ni ser ovan så blev det mera sportgrus idag trots att kvällen blev lång igår. En halv grad på värmen då jag sadlade cykeln och mötte upp med Kenneth och Wargharna samt senare Rasmus. Var lite småkrispigt till först på grund av kylan. Hade ställt siktet var på en längre grusväg mellan Jeppo och Lillby samt minst fyra timmar. När vi väl kom till grusvägen så inledde jag med en dubbelpunktering ganska omgående. Typiskt, skyller på slitna och gamla däck, för skicket på vägen var inte ensam det som orsakade punkorna. Så efter ett dubbelbyte så fortsatte vi längs den fina grusvägen! Mera grus åt folket kan jag bara konstatera.


Efter att de fyra andra blivit nöjda svängde jag heim och hämtade ny uppsättning med innerslangar innan jag skarvade till en 90 minuter med flera grusvägsstumppar. Underbart höstäder idag igen och fint sällskap gjorde att det var lätt att få ihop nästan fyra och en halv timme idag, tänk då alla distansdagar vore som idag!
Nu är så andra veckan på nya säsongen över, många lätta timmars blev det denna vecka. Skönt, hoppas att jag fått laddat batterierna för att orka med de tuffare intervallpassen som närmar sig inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...