onsdag 25 april 2012

Mallis dag 1 & 2

Första delen i Mallis reportaget, mer kommer snart!
6.4
Anlände till Mallorca mitt på långfredagen. Hade ingen cykel denna dag, istället blev det en hel del promenerande för att utforska stället samt för att få tiden att gå snabbare tills att hotell rummet skulle bli ledigt. Under väntetiden hann jag dessutom fylla kolhydrat depåerna med att avnjuta min absoluta favorit i snabbmats världen, Burger King Dubbel Whopper! Finns inte godare hamburgare, Punkt!

Efter att ha avnjutit burgaren så fick vi vårt fina hotellrum som SNABBT fylldes med kläder ur bagaget. När allt var undan plockat på sina rätta platser så stack farsan och jag efter våra hyr cyklar. Vi hade båda hyrt Moozes cyklar, men bara jag fick min Moozes Squadron. Farsan fick en Stevens Aspin som såg helt klart bättre ut än min.

7.4
Cykeldag #1 blev en lugn historia. SFI gruppen som jag hade planerat köra med så hade vilodag. Istället för att delta i deras max 2h runda så stack jag med Lars Losvik upp till vad som skulle bli min favorit backe, Cura.
Min första riktiga backe!

Där uppe avnjöt vi en perfekt Cola med en ännu bättre bulle, Mallis visiten kunde inte ha börjat bättre! Tyvärr skulle vi ju ner för backen också. Hela vägen till backen hade jag cykeln känts vinglig och ännu värre blev det när jag skulle nerför backen! Hade absolut noll till lit på cykeln som for lite vart den ville, men ner kom jag som tur var. Efter rundan så konstaterade jag att styrlagret var löst, när det var fixat så fick jag en kändes cykeln som ny.
Sammanlagt för dagen blev det:
  • 67,34 kilometer
  • 166 minuter 
  • 652 höjd meter 
och så här såg rutten ut:
Skärmdump från Garmin
Bild uppe från Cura med bergen som väntade nästa dag i bakgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...